1. Ako správne napísať inzerát nehnuteľnosti ?

Napísané

Ukážme si ako odštartovať úspešný predaj nášho bytu alebo rodinného domu bez realitky, teda bez platby provízie. Vytvoriť zaujímavý inzerát zvládne takmer každý. Ako na to? Je to jednoduché. Inzerát by mal obsahovať okrem povinných dôležitých informácií o nehnuteľnosti aj príbeh. Nebojme sa, nie je dôležitá ani jeho dĺžka a ani zápletka. Cieľom je poukázať na jeho vlastnosti, ktoré môžu znamenať určitú výhodu oproti inej podobnej ponuke. Každý byt alebo rodinný dom má svoj jedinečný charakter, kombinácia jeho parametrov z neho robí unikát. Parametrami sú napríklad rozloha, poloha, dispozícia, orientácia na svetové strany, či poschodie alebo prislúchajúci pozemok. Ale chce to ešte niečo, ten kratučký príbeh, ktorý osloví toho správneho kandidáta na kúpu. Kto pozná ten príbeh? Súčasný majiteľ, ktorý najlepšie vie ako popísať a vyzdvihnúť všetky výhody a vie aj ospravedlniť prípadné negatíva, ktoré každá nehnuteľnosť má. Dôležité je vzbudiť záujem a zároveň potrebu dôjsť pozrieť sa a informovať sa o danej nehnuteľnosti osobne. Správne zvolenou štylizáciou, obsiahnutými informáciami a dostatočným počtom fotografií vieme odfiltrovať vážnejších záujemcov o kúpu od tzv. „realitných turistov“.

Najprv je potrebné definovať aký typ nehnuteľnosti predávame ( či ide o 1 izbový byt, 2 izbový byt, 3 izbový byt, rodinný dom, pozemok a pod.) a v akej lokalite sa nachádza.

Ďalej by v inzeráte na predaj bytu mali byť uvedené tieto všeobecné informácie:

  • celková výmera obytnej plochy s príslušenstvom (vrátane pivnice) v metroch štvorcových bez plochy balkóna/loggie prípadne terasy
  • dispozícia jednotlivých izieb – výhodou je pôdorys bytu ( na našom portáli ide o nepovinnú fotku, viď návod na  https://www.bytybezrealitky.sk/ako-inzerovat-nehnutelnost, Bod 3.NAFOTENIE NEHNUTEĽNOSTI )
  • nadzemné podlažie bytuaj celkový počet podlaží v bytovom dome
  • orientácia izieb na svetové strany
  • aktuálny stav bytu zrealizované rekonštrukcie – kedy prebehli, aké formy rekonštrukcie to boli
  • aktuálny stav celého bytového domu a spoločných priestorov
  • mesačné náklady - zálohový predpis pre platby správcovi
  • možnosti verejného parkovania v okolí

V inzeráte na predaj rodinného domu by mali byť uvedené tieto všeobecné informácie :

  • výmera úžitkovej a aj obytnej plochy v metroch štvorcových.    Do úžitkovej plochy domu zarátame obytnú plochu a plochy vedľajších priestorov: haly, chodby, schodiská, komory, pivnice, WC, kúpeľne, technické miestnosť, atď. Nepatria sem plochy terás, balkónov a loggií.     Do obytnej plochy domu zarátame plochy všetkých izieb (obývačka, detská izba, spálňa, hosťovská izba, pracovňa, atď.)
  • dispozícia jednotlivých izieb – výhodou je pôdorys domu a pozemku ( na našom portáli ide o nepovinnú fotku, viď návod na  https://www.bytybezrealitky.sk/ako-inzerovat-nehnutelnost, Bod 3.NAFOTENIE NEHNUTEĽNOSTI )
  • orientácia celého domu alebo jednotlivých izieb na svetové strany
  • aktuálny stav domu a zrealizované rekonštrukcie
  • rozmery, orientácia a charakter pozemku (či je pozemok rovinatý alebo svahovitý)
  • spôsob vykurovania, zavedené inžinierske siete
  • mesačné náklady spojené s užívaním domu
  • materiály, z ktorých je dom postavený a rok kolaudácie alebo aj poskytnutie celej projektovej dokumentácie

Všetky parametre bytu, rodinného domu alebo pozemku zadávame do inzerátu postupne, viď návod na https://www.bytybezrealitky.sk/ako-inzerovat-nehnutelnost, bod 4. PRIDÁVANIE INZERÁTU.

 

Na záver v kolónke DODATOČNÝ POPIS je priestor pre spomínaný príbeh. Potenciálny kupujúci sa rád dozvie, ako sa nám v danom byte (alebo dome) bývalo, ako na nás pôsobil výhľad z kuchyne, aké tiché boli rána vďaka orientácii spálne na veľký park, alebo iné fakty, ktoré je potrebné vyzdvihnúť, napríklad akých skvelých sme mali susedov, aká super je tunajšia občianska vybavenosť, aké jednoduché je dopravné napojenie na blízku infraštruktúru, aké pohodlné je cestovať prostredníctvom MHD z tohto miesta bydliska do centra mesta, prípadne iné zaujímavosti, ktoré môžu prispieť k úspešnému predaju.

Je dobré mať reálne očakávania na predajnú cenu našej nehnuteľnosti. To sa dá pomocou porovnávacej metódy s trhovými cenami podobných nehnuteľností v danej lokalite alebo jej ohodnotením znalcom v odbore stavebníctvo, ktorý nám presne určí Všeobecnú hodnotu nehnuteľnosti. Tá častokrát presne zodpovedá reálnej a objektívnej trhovej cene. Vyhotovený znalecký posudok môže potencionálnemu kupujúcemu výrazne pomôcť v jeho rozhodovaní a tiež sa dá neskôr využiť pri čerpaní hypotekárneho úveru.

Vo všeobecnosti sú predajné ceny mierne navýšené za účelom možného vyjednávania a poskytnutia určitej zľavy vážnemu záujemcovi, aby tak ľahšie došlo k spokojnosti oboch strán. Niekedy môže nastať aj opak, ak je o danú nehnuteľnosť veľký záujem, môže dôjsť aj k licitácii ceny, kedy nehnuteľnosť získa ten záujemca, ktorý ponúkne najviac.

Na koniec si ešte dajme pozor na gramatické chyby a dajme svoj vytvorený text ešte niekomu po sebe skontrolovať. Vyhnime sa aj prílišnému použitiu interpunkcie, ako sú napríklad dvojbodky, zátvorky, tri bodky na konci vety či tri výkričníky. Celý náš inzerát by sa mal niesť v duchu hesla: „Vieme, čo predávame !“ Informácie v inzeráte majú byť jasné a zrozumiteľné, preto nepoužívajme žiadne skratky či slangové výrazy.

 

Prajeme úspešný predaj nehnuteľnosti.